Q4 Clue 525

Calamiteit in je team

Herkenbaar?

Er gaat iets ‘mis’. Hoe reageren de verschillende stijlen binnen je team?

Wel verdorie, wat ging er fout?! Ik heb ze toch goed aangestuurd! Moeten ze maar beter luisteren! Direct oplossen die hap! Klant even bellen dat het langer duurt? Maar alleen als we het niet op tijd oplossen! Anders verzin ik wel een goed excuus.
Ojee, we hebben gedoe, vervelend. Ik vertrouwde erop dat het goed kwam. Wie kan ons uit de brand helpen? We lossen het vast snel weer op?! Klant even bellen dat het wat langer duurt maar dat het goed komt! Alle vertrouwen erin!
Oh, hoe kwam dat nou? Heb ik iets verkeerd gedaan? Of had ik dat moeten weten? Dat is wel vervelend. Wat zullen ze nu van me denken? Moet ik de klant bellen? Zou hij boos zijn?
Ik zag het al aankomen en heb ze nog zo gewaarschuwd. Geen duidelijke afspraken. Maar goed, als we de protocollen wat aanscherpen komt het vast niet weer voor. Klant informeren? Dan maar per e-mail, ik zal het wel uitleggen.